بهره مندی ۳۱ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی استان همدان 

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: در نیمه نخست امسال ۳۱ هزار نفر در استان به صورت حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره این سازمان بهره‌مند شدند.

سیاوش رهبر با اشاره به اینکه یک مرکز مشاوره دولتی و ۴۰ مرکز مشاوره خصوصی در استان همدان فعال است گفت: تعداد ۱۱ هزار نفر از طریق مرکز‌های مشاوره حضوری (دولتی و غیر دولتی) مشاوره دریافت کردند.

او با اشاره به اینکه عدم سلامت روان در اکثر مواقع هزینه‌های گزافی به بدنه اقتصادی و اجتماعی بستر جامعه تحمیل می‌کند گفت: عوامل مختلفی در افزایش سلامت روان نقش دارد که در این میان فکر‌های سالم، صحبت کردن با خانواده و ابراز احساسات نقش بسزایی دارد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان، بهداشت روان را از اهداف اساسی حوزه پیشگیری بهزیستی اعلام و گفت: سازمان بهزیستی خدمات رایگانی برای ارتقای سلامت روان عموم مردم ارائه می‌کند که سامانه صدای مشاور با شماره تماس ۱۴۸۰ از جمله این خدمات رایگان به شمار می‌رود.

رهبر، فعالیت‌های بهزیستی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان مردم راه گشا دانست و گفت: در نیمه نخست امسال ۲۰ هزار نفر از خدمات رایگان مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰ بهره‌مند شدند.

او گفت: ۱۴۸۰، خط صدای مشاوره سازمان بهزیستی است که در زمینه آموزش پیش از ازدواج، بلوغ، مهارت‌های زندگی، اضطراب و افسردگی و مسائل خانواده، مردم در سراسر استان می‌توانند از خدمات این خط از ۸ صبح تا ۱۲ شب، حتی در روز‌های تعطیل، استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.